Monday 28 March 2011

MasyaAllah : Kerana DUIT , ape pon boleh berubah !

DUIT . besar pengaruh duit ni sebenarnye. duit punye pasal , kawan boleh jd lawan . anak smpai snggup bunuh mak bapak . jiran sampai bermasam muka . MANUSIA bole LUPA DARATAN .
huh , mcm - mcm kan .

Rini LEZAohLEZA bace kat metro . oh ! terkejut nye lahai . cucu angkat sggup kebas duit pencen atok angkat die. name pon angkat , da dijage dri kecik. da besar ta reti kenang budi . duit pencen org tu plak dikebasnye . teruk sungguh !

Berita Penuh Dari Metro :

Kebas wang atuk RM65,000


JOHOR BAHRU: Dia dijadikan cucu angkat dan ditatang bagai minyak yang penuh, namun segala jasa datuknya dibalas dengan pengkhianatan apabila melesapkan wang pencen milik warga emas itu berjumlah RM65,000.

Lebih memilukan Yasin Sagi, 80, dari Kampung Majidee Baru, di sini, cucu angkatnya yang dipanggil nama Gemuk, 30-an menipunya dengan mendapatkan cap jarinya ketika menemaninya melakukan urusan di bank.


Yasin yang mengalami masalah pendengaran berkata, Gemuk tinggal di Stulang, tidak jauh dari rumahnya dan sering mengunjunginya, selain ringan tulang.

“Dia menggelar saya ‘Atuk’ dan kerana itu saya menjadikannya cucu angkat. Keluarga saya juga menyenangi sikapnya yang tidak berkira selain gemar membantu.


“Rupa-rupanya itu semua helahnya untuk mencuri duit saya. Kini semua wang hasil titik peluh sepanjang 30 tahun bertugas di Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) lesap,” katanya.


Yasin berkata, dia menyedari Gemuk mencuri duitnya selepas menerima rekod pengeluaran wang di bank antara 23 Disember tahun lalu hingga 4 Januari lalu.

Menurutnya, sebelum kejadian itu, Gemuk menemaninya ke Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) serta sebuah bank di Larkin Perdana untuk membuka buku akaun simpanan bank.


“Pada 23 Disember, Gemuk membawa saya ke cawangan bank di Jalan Wong Ah Fook mengeluarkan RM2,000 bagi membeli baja. Gemuk kemudian membuat permohonan mendapatkan kad ATM (mesin juruwang automatik) atas nama saya tanpa pengetahuan saya.

“Saya yang kurang tahu prosedur bank hanya mengikut permintaannya apabila dia meminta cap jari pada satu borang,” katanya.


Menurutnya, dengan kad ATM itu Gemuk membuat beberapa pengeluaran antara 23 Disember tahun lalu dan 4 Januari lalu, sehingga semua wang pencennya RM65,000 di dalam akaun habis.


Yasin berkata, dia hanya menyedari wang pencennya licin selepas dimaklumkan menantu, Ungku Chik, 40-an, selepas menerima makluman dari bank mengenai rekod pengeluaran wang menggunakan kad ATM dengan jumlah maksimum RM5,000 setiap hari secara berterusan selama dua minggu.


“Sejak itu, Gemuk menghilangkan diri. Saya tidak sangka dia menipu dan mencuri duit saya,” katanya. Yasin turut kecewa dengan pengurusan bank berkenaan yang memberi kebenaran kepada individu lain bagi membuat urusan permohonan kad ATM.


Yasin membuat laporan di Balai Polis Majidee pada 4 Januari lalu dan jurucakap balai polis berkenaan mengesahkan menerima laporan itu.


“Kami masih menjalankan siasatan dan orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai Gemuk menghubungi talian 07-2212999 atau 07-2254422,” kata jurucakap itu.



kejam kan . atok nye simpan selama 30 tahun . sedap- sedap je dia kebas. kt mne la letak nye otak si cucu angkat tu ye . org tua ditipu nye . mintak2 la si cucu angkat ta kenang budi tu bawak2 la bertaubat . pulang la balik hak atok tu .






cute6


:95: lagi COMEL if tekan button LIKE :95:


4 comments:

  1. cian kat atok die..
    kejam betol.. kalo cucu kandung xpe ag.
    ni dh r cucu angkt..
    dasar xkenang budi..
    iskk

    ReplyDelete
  2. sian sehh..x selamat lah dak gemuk tuu nnt..cucu angkat jer pulak tuu..pnat atok tuu simpan wit.

    ReplyDelete
  3. @noraliza tu la kan. nta mne letak otak si cucu gemuk tu.

    ReplyDelete
  4. @Cik Ezy nemang ! dasar ta kenang budi kan. geram je.

    ReplyDelete